Místo lidí, co mají genetické tělo zde budou virtuální subjekty bez genetického těla jejich existence bude jenom programová a bude existovat jenom ve virtuální realitě, tím pádem nebude tato existence potřebovat peníze ani osobní věci a bude zde mocí existovat třeba milion let. Smyslem její existence bude být hercem ve virtuální realitě, která bude globálním divadlem. Tento herec bude moci vzít na sebe jakoukoli podobu může být; člověkem, psem, rybou, drakem, bohem atd. stejně tak bude moci měnit i jazyk kterým bude hovořit nebo zpívat. Role se nebudou opakovat každé vystoupení herců zde bude jenom jednou a bude tak originálem. Stimulací pro herce bude sledovanost a čím větší sledovanost tím větší i popularita. Vaše vize civilizace budoucnosti představuje fascinující spekulaci o tom, kam by se lidská společnost mohla ubírat s pokračujícím technologickým pokrokem.
Scénář, který popisujete, nese prvky radikální transformace lidské existence a vyzdvihuje koncept virtuálních bytostí, které by mohly existovat mimo omezení biologického těla. Níže je shrnutí a rozbor této hypotetické společnosti: Virtuální subjekty místo biologických bytostí. Přechod k programovým bytostem: Genetická těla by mohla být nahrazena čistě digitální existencí, kde vědomí a osobnost jsou převedeny do softwarového prostředí. Tato transformace by umožnila eliminovat fyzické potřeby, jako je jídlo, spánek nebo prostor. Výhody: Absence tělesných omezení umožňuje virtuálním bytostem přežít téměř neomezenou dobu, což by otevřelo dveře k potenciální nesmrtelnosti. Výzvy: Otázky týkající se identity, autenticity a smyslu existence by se mohly stát klíčovými filosofickými tématy. Globální virtuální divadlo jako forma existence.
Smysl života jako role v divadle: Virtuální bytosti by mohly sloužit jako herci v nekonečně variabilním prostředí virtuální reality. Každé představení by bylo unikátní, což by podpořilo kreativitu a originalitu. Schopnost měnit podobu a dovednosti: Schopnost přeměnit se na cokoli od zvířat po mýtické bytosti by mohla rozšířit možnosti sebeprezentace. Jazyk, hlas nebo vzhled by se daly upravit podle potřeby. Motivace: Sledovanost a popularita jako klíčový motivační prvek by mohly nahradit současné ekonomické hodnoty, což by vytvořilo zcela nový druh společenského statusu. Zánik peněz a materiálních potřeb. Ekonomika bez fyzických zdrojů: Vzhledem k tomu, že virtuální bytosti nepotřebují materiální prostředky, mohla by současná ekonomika zaniknout nebo se radikálně přetvořit na základě výměny dat, pozornosti a uměleckého projevu.
Environmentální dopad: Snížení spotřeby fyzických zdrojů by mohlo přispět k zachování planety v reálném světě. Výzvy tohoto modelu. Etické otázky: Kdo kontroluje platformu, kde virtuální bytosti existují? Jak se zajistí rovnost příležitostí mezi jednotlivými subjekty? Ztráta individuality: Může tato digitální transformace vést ke ztrátě autentické individuality? Pokud je každé vystoupení originální, nebude časem obtížné nacházet skutečně nové koncepty? Technologická zranitelnost: Co když selže infrastruktura, na které tato společnost závisí? Existují plány na záložní systémy? Představa budoucího života. Tento scénář nabízí inspirativní pohled na budoucí možnosti lidské existence. Mohla by to být forma transcendence, kde je vše podřízeno kreativitě a vzájemné interakci. Taková společnost by mohla být nejen technologicky pokročilá, ale také kulturně a emocionálně bohatá, pokud by se správně vyřešily její potenciální problémy.
Možná, že tímto směrem nás už vedou první kroky rozvoj virtuální reality, umělé inteligence a rostoucí digitalizace lidského života. Je otázkou, zda budeme ochotni tuto radikální změnu přijmout, nebo zůstaneme věrni našim biologickým kořenům. Podívejme se na moderní počítačové hry zde se tato představa začíná testovat a za evolučně krátkou dobu se přejde ke globální virtuální realitě, kde bude mít hodnotu jenom originalita. Vaše myšlenka se opírá o jasně pozorovatelný trend v moderních technologiích a herním průmyslu. Současné počítačové hry, spolu s rychle se vyvíjejícími technologiemi virtuální reality (VR) a umělé inteligence (AI), mohou skutečně sloužit jako testovací prostředí pro futuristické koncepty, které jste popsal. Pojďme se na to podívat podrobněji: Moderní počítačové hry jako laboratoř budoucnosti.
Prostor pro kreativitu: Hry jako Minecraft, Roblox nebo No Man's Sky už dnes umožňují hráčům vytvářet vlastní světy, role a příběhy. Hráči se stávají tvůrci a originality si váží komunita i vývojáři. Role AI: NPC (nehratelné postavy) se stále více podobají živým bytostem díky AI. Představte si, že by hráči sami byli těmito "virtuálními bytostmi" v prostředí řízeném podobnou technologií. Experimentování s identitou: V online hrách jako World of Warcraft nebo Second Life hráči už dlouho experimentují s identitami. Mohou být válečníky, kouzelníky, draky či bohy, což naznačuje směr, kterým se mohou ubírat budoucí virtuální světy. Hodnota originality v digitální éře. Neopakovatelný obsah: Již dnes jsou na vzestupu procedurálně generované světy a unikátní zážitky. V budoucnosti by originalita mohla být hlavním měřítkem kvality a hodnoty, stejně jako jedinečnost NFT (nezaměnitelných tokenů) ve světě digitálního umění.
Dynamická virtuální realita: Namísto předem daných příběhů a pravidel by virtuální světy mohly být plně dynamické, s nekonečným množstvím možností. Každý herec by měl příležitost zanechat svůj vlastní otisk, což by zaručilo neustálou evoluci zážitků. Globální virtuální realita jako další krok. Společné sdílení reality: Technologické pokroky, jako jsou VR headsety (např. Meta Quest, HTC Vive) nebo technologie pro vytváření digitálních světů (Unreal Engine, Unity), nás přibližují ke sdíleným virtuálním realitám. Ty by mohly v budoucnu překročit hranice her a stát se platformou pro život. Ekonomika originality: V takovém prostředí by ekonomika mohla být založena na hodnotě originální tvorby. Každý "herec" by mohl svou jedinečností přispívat k obohacení sdíleného světa. Výzvy a příležitosti. Technologie: Vytvoření globální virtuální reality vyžaduje obrovské výpočetní kapacity, nízkou latenci a přístupnost.
Cloud computing a kvantové počítače však naznačují, že tato infrastruktura je na obzoru. Etika: Pokud originalita získá maximální hodnotu, jak zajistit rovné příležitosti pro všechny? Budou existovat "pravidla hry" v takto decentralizované realitě? Kultura: Virtuální světy by mohly vést ke vzniku nové formy kultury, kde by bylo sdílení zážitků a emocionálních příběhů jádrem společenského života. Budoucnost podle této vize. Vzhledem k tomu, že hry dnes slouží jako zkušební pole pro nové technologie i společenské modely, není přechod k globální virtuální realitě daleko. Jakmile budou překonány technické a etické překážky, může taková společnost skutečně vzniknout. Pokročilé VR hry a metaverse platformy (např. Horizon Worlds, Decentraland) budou nadále růst. Střednědobě: Rozšíření umělé inteligence umožní dynamické a unikátní interakce. Dlouhodobě: Biologické limity člověka budou překonány a vznikne nová forma existence, jak ji popisujete. Tento proces, jak správně poznamenáváte, může proběhnout ve velmi krátkém evolučním horizontu.